Rallye ŠUMAVA-VLTAVA 2019
Petr Hadáček – Tomáš Červený
Škoda 130 LR
Tak tu máme duben a už ani nevím koho napadlo konečně pokořit Šumavu. Výdej itinerářů a „admina“ byla opět v janovických kasárnách, letos za asistence kamer ČT sport. Vystáli jsme si frontu, odbyli formality a až na jednu soukromou příhodu (viď Petře), na kterou se nás neptejte jsme vyrazili psát rozpis. Počasí po oba dva dny středu a čtvrtek přálo a tak máme vše napsáno včetně nové RZ k přechodu Sv. Kateřina a nově namotaného tankodromu tentokrát se startem z Klenové.
A máme tu technické přejímky. Po dlouhé době se váží všechna auta a porovnávají na homologační hmotnost. Naše LR asi přes zimu přibrala nebo co a nemusíme se bát, že bychom byli pod limit. Prostě je to tak, že už ani guláš se šesti v tom velkou roli nehraje. Si možná myslíte, že si děláme srandu, ale v pátek před polednem nám dorazil catering a ne ledajaký. Na gril jdou naložené panenky made in „Kubík“ v podání servicemana i kuchaře Jakuba Táboříka.
Po startovní rampě na klatovském náměstí se začíná klasicky Činovem. Při vjezdu do třetího závěrečného kola to přestává jet, z kopce do prostoru startu to ještě dotáhneme a odstavujeme LR stranou. Elektrika. Prostě součástka za pár korun si postavila hlavu – kondenzátor u cívky. Ztratili jsme moc času a před průjezdem prvních soudobých aut nás ABA „lifruje“ pryč z okruhu. Nakonec Petr auto zpojízdnil a dokonce můžeme na laně odtáhnout i odstoupenou Lancii Zdeňka Kroupara. Neházíme flintu do žita, prostě zítra pokračujeme dál. Večer dáváme auto do uzavřeného parkoviště a těšíme se, že se v sobotu konečně svezeme. Ráno je sucho a vypadá to, že by to mohlo vydržet. Tankodrom pod Klenovou, kterou den začíná, by na mokru pro nás nebyl nejlepší. Na rozehřátí jsme zajeli 18. absolutní čas. Pokračujeme na RZ Strašínská se startem v Pohorsku. Smolné místo z minula jsme si pohlídali, ale za Strašínem letí teplota nahoru a vaříme. Prasknul držák alternátoru a spadl řemen. Místní diváci jsou ochotní a pomohli nám kýblem horké vody. Po více než deseti minutách odjíždíme a pokračujeme. Další RZ je pro historiky zrušená, olej na trati po předchozí nehodě.
Následuje Tedražická s populárním skokem na návsi. Tady jsme to dotáhli na 13. čas. Vracíme se do servisu v Janovicích a pak pokračujeme na poslední rundu čtyř rychlostek. Nejprve druhý průjezd tankodromem. Ten nám sednul a zajeli jsme 11. čas za Standou Budilem. A pak dlouhým přejezdem opět do Pohorska. Od startu jsme chytli rytmus, jelo se nám pěkně a poprvé pořádně fungoval interkom, takhle jsme se už dlouho nesvezli. Ale jsme na Šumavě a tady se dějí věci. Asi 1 km před cílem jsme začali vařit. Dojeli jsme do stopky, ale protože ještě byli dvě RZ a dlouhý přejezd nemělo smysl dál ničit motor. Už takhle si užil dost. Vracíme jízdní výkaz, opět „tankujeme“ vodu od místních a vrkáním po vlastní ose se přes Kašperky vracíme do Janovic. Ověřili jsme si, že syndrom domácích soutěží opravdu funguje a někdy prostě není přáno o tom by mohli vyprávět i posádky zvučných jmen. Takže Šumava na pokolikáté??
Po zimní přestávce děkujeme za pomoc, podporu a hlavně trpělivost našim sponzorům Probez OOP s.r.o., Porsche Plzeň, Přibyl Motorsport, přátelům Jakubovi Táboříkovi a Matěji Němcovi coby bezvadným servicemanům a doprovodu.
ZPĚT | FOTOGALERIE |
Dnes: 23 Leden 2021 | ||||||
« | Leden 2021 | » | ||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |